Utbildning i Stockholm

Utmaningen att hålla en bra kost och träning hemma är stor men när man är på resande fot blir den ännu större. Allt hänger på planering. Vilket jag brast i denna gången. Jag packade min väska i morse och vet inte vad jag har packat ner. Hade jag planerat hade jag även gjort färdkost i form av en lite låda med nötter, en frukt och en dricka. Nu blev det Mc Donalds innan jag gick på tåget och panikinköp på pressbyrån.

Ingen dålig dag men dålig planering. Det är något jag övar jättemycket på just nu. Bara för man gjort ett dåligt val så som en sväng på Mc Donalds innebär det inte att dagen är förstörd och ett misslyckande. Utan jag gjorde ett val, ett sämre val men det är inte en dålig dag, jag har inte förstört dagen eller behöver straffa mig. Dock innebär inte ett dåligt val att jag lika gärna kan fortsätta med dåliga val hela dagen, för den är ju ändå förstörd. Det var ett tankesätt jag hade/har ibland.

Men första steget är att bli medveten om sina vanor och tankar för det är först då vi kan ändra dem!

Kommentera

