2017 – Hälsa, kost och massage

Gjorde ett tappert försök att börja blogga 2016. Tyvärr kom livet emellan, kommer skriva mer om det längre fram, men nu gör ett nytt försök.

2017 kommer fokus att ligger på hälsa, kost och massage. Det är ett år jag kommer att fokusera på mig själv och mina mål. Lyfta blicken och göra val som utmanar och utvecklar.

För två veckor sedan började jag en massageutbildning, vilket känns som både utmaning och utveckling. Första dagen ställdes jag inför många nya frågor så som vilken massagebänk som är bäst, ekologiska massageoljor och vad musklerna heter på latin.

Jag har själv lång problematik med rygg och nacke så jag har testat många avslappningsövningar, kroppskännedom och olika träningsformer genom åren och kände att genom massagen kanske jag kan använda min resa av muskelvärk till något praktiskt. Jag hoppas det ska ge lite mening till all tid jag lagt på min rygg.

Idag skulle jag inte klara ett liv utan träning och yoga för att hålla ihop min kropp och fungera i vardagen.

Mer om massage, ryggvärk och träning kommer det bli fram igenom.

Kommentera

